آموزشاخبار انجمن

سواد رسانه ای برای همه ۷- کرونا، خانه‌نشینی و شبکه‌های اجتماعی

یکی از دغدغه های همیشگی دلسوزان جامعه، افزایش سواد رسانه ای عموم مردم بوده است. سلسله موشن گرافی‌های سواد رسانه ای توسط بیش از 10 موسسه برتر کشور با حمایت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی تولید شده است که می‌تواند منبعی مناسب برای افزایش سواد رسانه ای جامعه و عمومی سازی سواد رسانه ای باشد.

بیدار ماندن شبانه برای مرور شبکه‌های اجتماعی و متعاقب آن مصرف کربوهیدرات‌ها و مواد قندی برای جبران خستگی ناشی از کم‌خوابی، باعث آسیب‌های جسمی به افراد می‌شود.
چه باید کرد؟ در طول روز زمان مناسبی را برای حضور در شبکه‌های اجتماعی در نظر بگیرید و با فعال‌سازی هشدارهای گوشی، این زمان را مدیریت کنید. برای فعالیت‌های ورزشی داخل و خارج خانه برنامه‌ریزی کنید، پیاده‌روی فردی یا همراه با اعضای خانواده را فراموش نکنید، وعده‌های غذایی خود را بر اساس نیازهای جسمی و از غذاهای سالم و خانگی انتخاب کنید، نه از تبلیغات رنگارنگ شبکه‌های اجتماعی.
نکات ایمنی مانند فاصله مناسب موبایل با چشم، درست نشست هنگام کار با گوشی تلفن همراه و استفاده به‌اندازه صحیح از هدفون را حتماً مدنظر قرار دهید. ساعت خواب را مشخص کرده و هنگام استراحت؛ گوشی تلفن را خاموش کنید.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + سیزده =